Lediga lokaler Värmdö

Kontors & Lokal Blogg

Utomhusreklam fungerar fortfarande

Företag ska alltid se till att göra plats för marknadsföring i den årliga budget man sätter ihop. Det går inte att lita på att kunderna kommer per automatik och på att ryktet om ens egna förträfflighet och kunskap ska sprida sig från mun till öra.

Tror man det så är man illa ute: allt bygger på att skapa ett varumärke och på att få synlighet. Folk ska förknippa din logotyp och dina produkter med någonting positivt och du ska bli det givna valet då de väl ska köpa den tjänst eller den produkt vars område du är verksam inom.

Komplettera din digitala marknadsföring

Inga konstigheter, men problemet ligger i var man ska lägga pengarna? Sedan en tid tillbaka så har allt fler företag börjat gå över till en mer digital marknadsföring och övergett den mer traditionella sorten. Istället för att annonsera i tidningar så väljer man att skapa synlighet i sociala medier och att försöka - via SEO - ranka högre på Google.

Det är smarta val rent generellt, men det finns även anledning att komplettera detta med mer fysisk synlighet. Folk rör sig fortfarande ute på gator och torg, eller hur? Med utomhusreklam kan du, för en billig peng, skapa uppmärksamhet och dra till dig intresse i den stad du är verksam i.

Olika typer av utomhusreklam

Genom att exempelvis anlita en partner inom utomhusreklam kan du ges tillträde för att hänga upp fasadvepor på fastigheter belägna på attraktiva platser, områden och adresser. Dessa fasadvepor kommer sedan att dra till sig intresse från alla som är ute och exempelvis shoppar, fikar eller vara flanerar på stan. Det bästa med detta är att det inte går att klicka bort eller blockera: de ser reklamen och ett så är i och med detta också sått.

Dooh - digital utomhusreklam

Det finns även annan typ av utomhusreklam att använda sig av. Numera så finns det digitala skyltar lite varstans i våra städer och dessa kan man också som företag köpa annonsplatser på. Denna typ av marknadsföring kallas för Dooh - digital out of home - och ger dig flexibla lösningar där du exempelvis kan använda rörligt material, anpassa annonseringen efter tider då din förväntade målgrupp är ute på stan samt justera exempelvis priser och text allteftersom. Dooh är definitivt värt att undersöka lite närmare och ännu är det heller inte särskilt dyrt att välja den typen av utomhusreklam. Passa på! Mer information om digital utomhusreklam så kan man göra det här: utomhusreklam.nu.

9 Mar 2023

Välkommen

Letar du efter en bra lokal eller en bra hyresvärd i Värmdö eller Stockholm? Välkommen till vår blogg för Kontor och lokaler! Vi riktar in oss mot fastighetsägare och företagare, men det finns säkert fler där ute som lockas av vårt informativa och spännande innehåll.